FAQ SEO - FAQ Zoekmachine optimalisatie

SEO
SEO FAQ

Veelgestelde vragen over Zoekmachine Optimalisatie – FAQ SEO

Zoekmachine Optimalisatie (SEO) maakt samen met zoekmachine adverteren (SEA) deel uit van het alom tegenwoordige zoekmachinemarketing en wordt omschreven als een ingewikkelde materie. Ingewikkeld omdat deze materie een enorme hoeveelheid aan informatie bevat en continu onderhevig is aan veranderingen en nieuwe standaarden.

Waarom is zoekmachine optimalisatie (SEO) belangrijk?

Zoekmachine optimalisatie is belangrijk wanneer u een basis wilt leggen voor de toekomst en een (middel)lange termijn visie ambieert . Een (middel) lange termijn visie omdat het behalen van hoge posities in de natuurlijke zoekresultaten van zoekmachines niet zomaar bereikt wordt. Verder bedraagt de conversieratio t.o.v. zoekmachine adverteren 3 tot 1.

Is zoekmachine optimalisatie (SEO) betrouwbaar?

Sempris maakt enkel gebruik van technieken die het label “White hat SEO” hebben gekregen. Dit zijn door Google geoorloofde richtlijnen waaraan webontwikkelaars zich dienen te houden. Niettegenstaande zijn er bedrijven die zoekmachines proberen te misleiden door het gebruik van zogenaamde “Black hat SEO“. Deze technieken waren in de beginperiode van Google nog mogelijk, maar nu zeker niet meer aan te raden. Google is immers al jaren fanatiek actief met de bestrijding van deze – wat Google noemt – web spam.Wat soms al eens leidt tot de een ban van de website uit de index.

Wat is het verschil met zoekmachine adverteren (SEA)?

Het verschil met zoekmachine adverteren (SEA) is dat u niet betaalt voor een advertentieruimte en dus geen hoge positie aankoopt op Google . Zoekmachine adverteren of Google Ads is bedoeld als een korte termijn strategie, die ervoor kan zorgen dat u onmiddellijk een ‘betalende‘ nummer 1 positie behaalt in de zoekmachines.

Op welke termijn mag ik resultaat verwachten?

Met Google Ads is het resultaat dadelijk registreerbaar en meetbaar via de marketingtool ‘Google Analytics’. Voor zoekmachine optimalisatie zijn er sterke verbeteringen in het aantal bezoekers en conversies merkbaar vanaf de 3de maand na het ‘live’ plaatsen van de website. De rapportage en opvolging van deze progressie gebeurt op kwartaalbasis met Google Analytics.

Wat is voor mijn onderneming de beste oplossing?

Dit is afhankelijk van welke strategie u voor ogen heeft. Idealiter is een combinatie van beiden.

Zoekmachine adverteren (SEA) wordt meestal toegepast in de beginfase van een online marketingcampagne en op momenten wanneer de visibiliteitsbehoefte groter is. Voor zoekmachine optimalisatie (SEO) ligt dat anders, SEO is bedoeld als langetermijnvisie . De strategiebepaling komt er door het beschikbare advertentiebudget en de aanwezigheid van een korte termijnbehoefte wel of niet.

Welk budget moet ik voorzien voor de zoekmachine optimalisatie van mijn website?

Dit is afhankelijk van vele factoren: de kwaliteit van de huidige website, het aantal te optimaliseren pagina’s, de activiteit, de competitiviteitsgraad van de sector,… Op welke termijn u resultaten verwacht, het aantal uren dat er aan uw project worden besteed e.a.. U kiest een basispakket en van daaruit wordt er een offerte op maat gemaakt. De intensiteit van uw campagne bepaalt u nadien zelf d.m.v. gekozen urenpakketten. Finaal bepaalt u dus zelf de kostprijs van uw optimalisatiecampagne. Vraag dan ook hier meer info over onze diensten.

Vond u deze informatie nuttig? Dan kunt u zich steeds aanmelden voor een SEO offerte op maat.

VRAAG UW SEO OFFERTE

Contacteer Ons Voor Onze Diensten

SSEO

    * Alle velden zijn verplicht